torsdag 5 mars 2009

1. Stänger du av mobilen när du sover? Ja, alltid. Fattar inte den där "måste ständigt kunna bli nådd"-hysterin. Ibland - rätt ofta - glömmer jag att slå på mobilen på morgonen. Det brukar inte leda till några större konsekvenser.
2. Vem såg dig senast naken? En av katterna, haha. De gillar inte när jag är naken, bar hud är tydligen väldigt ogosvänligt ur kattperspektiv.
3. Hur såg du ut på högstadiet? 5% grungewannabe, 95% helyllepräkto.
4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Som mig själv plus 20 år?
5. Hur var du på dagis? Tyst, inåtvänd och missanpassad. Jag avskydde dagis, men det var inte förrän jag skulle sluta som mina dagisfröknar berättade det för mina föräldrar.
6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Effektiv och jobbinriktad men, hoppas jag, rätt rolig mellan varven. Lite fikarumshumorist sådär.
7. Har du celluliter? Gud ja.
8. Biter du på naglarna? Nej, en neuros jag lyckats undvika.
9. Har du något handikapp? Extremt dålig finmotorik pga prematur födsel, räknas det?
10. Är du rädd för att få hängbröst? Nej, då skulle jag vara lite sent ute...
11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Inte är det Alanis Morrissette i alla fall. (Vad tänkte du, Kevin Smith? Du hade väl kunnat få tag på PJ Harvey istället?)
12. Svär du? Ja, antagligen för mycket.
13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Nej.
14. Hur homo är du på en skala 1-10? Inte särskilt homo alls nu, faktiskt, minus lite experimentation i unga år.
15. Tror du på utomjordingar? Ja! The truth is out there!
16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Någon slags pasta, men shit vad tråkigt det skulle bli efter ett tag!
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Inälvsmat.
18. Har du blivit arresterad? Nej.
19. Ljuger du? Nope, jag är en pinsamt dålig lögnare.
20. Har du kysst en polis? Ja, fast inte kysst i romantiskt/erotiskt syfte. Bara vänskapliga pussar.
21. Är du rädd för Securitasvakter? Litegrann, faktiskt.
22. Har du någonting att dölja? Lite biblioteksskulder bara.
23. Vad har du på din nyckelknippa? Nycklar.
24. Är du/har du varit gift? Japp, sedan drygt ett och ett halvt år tillbaka.
25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Min man? På krogen klockan tre? Händer inte these days.
26. Kan du laga cyklar? Nej. Jag kan fanimig inte laga någonting.
27. Kan du fixa med bilar? Se ovan.
28. Brukar du köra om? Körkortslös och stolt!
29. Kan du baka bröd? Osäker faktiskt. Jag bakade frallor i hemkunskapen på högstadiet och de blev rätt goda, men därefter har jag inte vågat testa igen.
30. Vet du hur man frostar av en frys? Teoretiskt sett? Ja, men jag har aldrig gjort det på egen hand.
31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Alltså, nu har vi ju det lilla problemet att nästan alla mina älsklingsserier är så fruktansvärt mörka. Leva i "Twin Peaks", med BOB rännande ute i skogarna? I en paranoid X-Filestillvaro? På Hellmouth? I ett hus fullt av balsamerade lik i källaren? Åh, nu vet jag förresten: "Gilmore Girls", såklart! "Ed" verkar rätt mysigt att bo i också, även om det inte är en favvoserie på samma sätt.

1 kommentar:

Sarah sa...

En sak är då klar. Jag skulle inte ha klarat mig en enda dag på Hellmouth. Jag skulle varit en av de där Bronzarna som Luke smakade på "The Harvest".

Eller så skulle jag ha bjudit in en vampyr i huset och dött den vägen.

Jag förstår inte varför folk ens går till skolan. Gymnasiet är nog hemskt utan monster.