lördag 20 december 2008

God jul från snorfabriken

Åh! Jag hade så gärna velat fortsätta tro att de fantastiska julkorten som Therese visar upp på sin nya, fina blogg är autentiska. Sekelskiftesjulestetik möter tentakler liksom, kan det bli mer underbart? Jag kontrar med en liten Helenabloggig jultradition i form av Sherilyn Fenn i någon slags julutstyrsel plus lite photoshoppad fejksnö:



In other news: Jag är en hostande, nysande, ynkande snormaskin som inte ens klarar av att titta på ett barnprogram utan att behöva ta till Lottaböcker. Den där scenen i Flickan vid stenbänken när Berta drömmer att hon åker i spökvagnen tillsammans med Clara de Leto (måste det väl vara?) som försöker strypa henne alltmedan vagnen blir allt kallare och kallare, den tog knäcken på mig. Där försvann min eventuella credd som skräckauktoritet...

Ska snyta mig och dricka alkoholfritt mousserande vin döpt efter en berömd psykoanalytiker nu. Kanske vågar jag mig på en ungdomsbok i Kalla kårar-anda också, vi får se.

1 kommentar:

herr blå sa...

Åh, Sherilyn Fenn och snö. Nu får jag nog lite julstämning i alla fall, tack du