fredag 7 november 2008

'Tis a sad, sad day

From: Helena Dahlgren [mailto:helena-dahlgren@hotmail.com]
Sent: Thursday, November 06, 2008 1:37 PM
To: Konsumentkontakt, konsumentkontakt
Subject: Sandwich lussebulle?

Hej!

Jag undrar om ni kommer att sälja Sandwich Lussebulle i år och i så fall när den släpps? Hoppas på positivt svar, för jag blev smått besatt av den förra året. :)

Med vänlig hälsning,

Helena Dahlgren

Från: Konsumentkontakt, konsumentkontakt (Konsumentkontakt@unilever.com)
Skickat: den 7 november 2008 10:36:08
Till: Helena Dahlgren (helena-dahlgren@hotmail.com)

Hej Helena,

Nej, tyvärr. Sandwich Lussebulle kommer vi inte sälja i år, endast Sandwich Pepparkaka och den vanliga.

Med vänlig hälsning

Marie
Konsumentkontakt GB Glace
Unilever Sverige AB
Box 1056
171 22 Solna
08-619 95 00
www.gb.se


Don't shoot the messenger, okej? Fan, jag VISSTE det! Min munhåla är konsumentprodukternas Bermudatriangel. Fastnar jag för något i mat- eller dryckesväg kan man ge sig tusan på att den kommer att plockas ur sortimentet illa kvickt. (Wasa Appetit, Estrellas ranchchips, Kesofrutti och den där körsbärssaften som Fun light aldrig ens tog längre än till röstningsstadiet, jag saknar er alla.) Jag måste vara en kundpanels mardröm.

The Girl Least Likely To: so fucking alternative. Sandwich lussebulle, vila i frid. Någonstans visste jag att du var för bra för att vara sann - vaniljglass och saffran liksom, vad är oddsen för att något så ljuvligt ska få fortsätta vistas bland oss dödliga? Vi fick i alla fall två adventssäsonger med massor av julmust, clementiner och Millennium. Idag ska jag försöka hålla fast vid de ljusa minnena.

8 kommentarer:

Mattias B sa...

Minns du Black Orange? Denna märkliga blandning av Fanta och Coca-Cola som fanns i några säsonger på slutet av 80-talet. Jag älskade den!

The Girl Least Likely To sa...

Jaa, Black Orange tyckte jag också jättemycket om som liten! När de slutade tillverka den brukade jag blanda hälften Cola med Fanta ibland. :)

Jag var också hemskt förtjust i den där GB-glassen från 80-talet med hallonisglass på utsidan och gelégodis inuti. Någon som minns den...?

Sara sa...

Jag minns en glass vars pinne var ett tuggummi. Den var otroligt tuff och äckelgod.

Martina sa...

Jepp, känner igen det där. Allt som är gott plockas bort - Fanta citron, Salt & Vinegar-chips (fast de kom tillbaka igen, hurra! Vågar man hoppas på att även Fanta citron gör det?) och så vidare.

Finns massor av såna exempel, fast just nu kommer jag bara på de två ovanstående...

Martina sa...

Fast just när det gäller Sandwich Lussebulle/Pepparkaka har jag tydligen tur, eftersom jag tyckte bättre om Pepparkaka. ;)

Anonym sa...

Oh, jag minns den där hallonisglassen! Alla goda glassar från 80-talet RIP. :'(

m. sa...

attans.
har i och för sig inte hunnit titta efter den i år, men ändå, besvikelse!
(fast att lakritspucken är tillbaka kanske kan väga upp det?)

Sanna sa...

Din munhåla som konsumentprodukternas Bermuda-triangel kan vara det roligaste jag hört på en vecka.