fredag 22 augusti 2008

Så, nu vet ni allt om mig

Har hjärtattacksjobbat hela dagen och känner mig helt tom i huvudet nu när saker och ting äntligen lugnat ner sig. Det är då jag ser att Ika svarat på ett skönt fjortisartat (och in-på-huden-utförligt) frågeformulär. Tack, Ika, den snor jag!

OM DIG SJÄLV:

namn: Helena
födelsedatum: 29 april
stjärntecken: Oxe
stad du bor i: Stockholm. Eller förort till.
glasögon/linser: Nej, men snart nuddar boken/tidningen näsan när jag läser, så jag är ett optikerbesök ifrån att vara en four-eyes. Jag längtar faktiskt lite; känns som om jag borde ha glasögon för att komplettera geeklooken.
tandställning: Hade ful, obekväm och pinig nattandställning - med gummisnoddar och huvudspänne! - under "sova över hos kompisar"-åren. Tack för att du påminde mig!
sjukdomar: Bara lite bleksot, inget som tar kål på mig.
husdjur: Två fina kattflickor.
syskon: Bror och syster, 21 respektive snart 25.
vem är din modeikon? Jag har två, båda hämtade från TV-serier: Audrey Horne (hennes skolflickslook = perfektion) och Lorelai Gilmore (som visar att det finns hopp efter 35).

DIN KROPP:

hur lång är du: 168 cm
hur mycket väger du: Jag väger mig inte längre, har insett att det inte är hälsosamt för mig eftersom det genererar så mycket självhat och kontrollbehov.
vilken skostorlek har du: 39
är du nöjd med din kropp: Min kropp: nej. Mitt ansikte: ja. (Skönt att ha något att falla tillbaka på.)
skulle du kunna plastikoperera dig: Nej.
sak du tycker är fulast med dig: Alltså, det börjar synas att idrott var mitt hatämne i skolan.
vilken ögonfärg har du: True blue.
vilken hårfärg har du: Blondin by nature, just nu mörkbrun med lite ljusare slingor. Har skalat av mig mitt Morticia-jag, med blandade känslor.
har du lång överkropp: Relativt sett, kanske. Skulle gärna ha längre ben but what can you do? Tänker inte börja noja över överkroppen OCKSÅ.
har du långa armar: Se ovan, fast byt ut kroppsdel.
har du långa naglar: Ganska så. Jag skulle nog kunna vinna en cat fight eller två.
har du en finne just nu: Nej, har haft kanske sju finnar i hela mitt liv.

DINA KÄNSLOR, TANKAR OCH HUMÖR:

hur är du i ditt humör nu: Lite utschasad men helgpepp.
vad tänker du på just nu: Att jag vill att klockan ska bli halv fem så att jag får gå hem.
saknar du någon just nu: Lorelai Gilmore. Det var på tok för länge sedan jag plöjde GG.
gillar du någon: Många, många.
är du kär: Ja.
är någon kär i dig: Jag vet åtminstone en.
älskar du någon: Ja, flera, på olika sätt.
hatar du någon: Nej. Orka lägga energi på det...
hur är du om du är hungrig: Psychobitch from hell.
hur är du om du är trött: Då regredierar jag till femårsstadiet.
om du sovit i tre timmar: Se frågan "hur är du om du är hungrig?".

DINA ÖNSKNINGAR:

du skulle egentligen vilja heta: Som barn ville jag heta Cordelia, efter Annes själsfrände, men idag är jag rätt nöjd med mitt dopnamn. Det funkar.
du skulle egentligen vilja bo i: En rymlig gul sekelskiftesvilla med snickarglädje och fruktträdgård. (Tänk Madickens hus, fast målat solgult.)
din högsta önskan är: Att vinna 25 000 i 25 år så att jag kan bokhora på heltid. Men jag nöjer mig med att vara frisk och glad.
du skulle vilja ha: Peter Bucks skivsamling och Albert Manguels bibliotek.

DITT RUM:

vilken färg är det i ditt rum: Sovrum: grått med gråsvartmönstrad fondvägg. Vardagsrum: någon slags gräddfärg. Bibliotek: svart med mönstrad fondvägg. Datarum: gul. Kök: diskret mönstrad tapet typ stereotyp kökstapet. Gästrum: en intensivt grönmönstrad tapet som antingen är sjukt ful eller ursnygg, beroende på vem man frågar.

(Jag skippade resten av frågorna om "mitt rum" eftersom det blev så påtagligt att jag inte tillhör den målgrupp som sådana här frågeformulär komponeras för. Kanske en liten hint att jag borde sluta fulblogga...)

Inga kommentarer: