lördag 9 augusti 2008

Note to self

Jag är på släktturné genom Sverige, har tillbringat större delen av semestern med en till bristningsgränsen full resväska (8 böcker för varje klädesplagg, typ) och hinner inte sätta mig ner och blogga ordentligt. Bara några stolpar till mig själv om vad jag ska skriva om när jag faktiskt har tid.

1) "Arkiv X - I Want To Believe". Prio ett, förstås.
2) Hur lite jag är gjord för ändlösa släktturnéer, ja, alla former av intensivt 24/7-umgänge
3) Way Out West: Neilan, Broder Daniels avskedsspelning och Nicke Grottas imponerande frodiga mustasch

Bara en sak om Way Out West, eller två:

- Varför var inte Håkan med? (Ja, jag vet, han spelade en relativt marginell roll i BD-sagan, men det hade varit en fin gest.)
- När kameran zoomade in på de gråtande små pandabrudarna längst fram (DE FINNS FORTFARANDE! Med stjärnor och allt. Jag som trodde att hela den subkulturella sfären emofierats) under "Shoreline" hade jag också gråten i halsen. Magiskt, och tragiskt. Läs gärna Marcus Birros vackra sorgesång om kvällen då nittiotalet begravdes på riktigt.

4 kommentarer:

Anastasia sa...

Ser fram emot X-filestexten hörrudu! Jag satt ingenom hela "Space" igår, trots att det är mitt hatavsnitt. Där talar vi kärlek.

Helena sa...

OJ! Det är kärlek, banne mig. Sämsta. Avsnittet. Någonsin!

Jessica på Sapere Aude sa...

Åh, ändlösa släktturnéer: må de vara över för denna gången. I´m so with you.

Magix sa...

Det är roligt att träffa folk, men inte för mycket, inte 24/7