måndag 7 juli 2008

Snart spanska spaningar

Jag har varit på den katalanska musikfestivalen Doctor Loft (lökigt namn, bra grej) där bland andra The Editors, Iggy & The Stooges och R.E.M. spelade. Valda delar av musikhistorien - i alla fall min musikhistoria, men mer om det senare - på ett gigantiskt solrosfält mitt ute i den spanska - förlåt, katalanska! - landsbygden. Dammigt, svettigt, trångt och alldeles, alldeles underbart. Ett helt gäng rapporter med bildbevis, inklusive en passionerad och kanske lite defensiv kärleksförklaring till R.E.M. kommer så snart jag är hemma igen.

(Just den här veckan ser det här ut att bli en renodlad musikblogg. Ska bli spännande att se vad som händer nästa vecka.)

2 kommentarer:

Lise sa...

Hey! Varför har ingen meddelat mig att TGLLT är tillbaka!? ;)

Kikade länge in var och varannan dag för att se om du kanske kanske.. Men lade sen ner mitt stalkande och accepterade att du bara skrev på Bokhora. Men detta var en fin överraskning och ett kärt återseende må jag säga :)

Välkommen tillbaka Helena (eehh, vem är jag att välkomna dig tillbaka till din egen blogg. egentligen? :P)! Och försvinn inte för länge nu.

The Girl Least Likely To sa...

Hey! Jodå, jag är tillbaka, i en lite mindre ambitiös tappning eftersom bokbloggandet - som, upptäckte jag, var en väldigt stor del av mitt bloggande - sköts på Bokhora. Här blir det nog mest fånigheter och popkulturtjafs, men det är roligt att skriva mer dagboksorienterat när andan trycker på. Kul att du är kvar!