måndag 21 juli 2008

Äntligen min



Nog för att jag redan äger Twimpan i såväl den bisarrt uppdelade (och snåljåpiga) dvd-utgåvan som på gamla knastriga VHS-band cirka 1996, men vem kan motstå en hel skiva full med extramaterial och - det magiska ordet! - deletes scenes? Inte jag. Jag är lite nördig på det sättet, ser om intervjuerna med skådisar, manusförfattare och regiassistenter lika många gånger som själva avsnitten. Vissa vill inte lära sig trollkarlens trick. Det vill jag, fast å andra sidan tror jag knappast att det kommer hända med Lynch. Ni minns väl "ledtrådarna" till Mulholland Drive? "Notice the red lamp" och så vidare. Röda lampor är en av mina favvolynchmarkörer (dagens nya sammansatta ord), tillsammans med rökhöljda chanteuser och kaffe.

2 kommentarer:

Anastasia sa...

Ooo, vilka vykort fick du? Jag har lånat ut min box och hoppas innerligt att den kommer tillbaka intakt.

Jessica på Sapere Aude sa...

Oh! Log Lady intro! Log Lady intro! Log Lady intro! Yay yay yay! Iiii, nu blir jag sådär igen, men titta med Log Lady intro (nu tror jag att jag varit tydlig nog, no?)