tisdag 15 juli 2008

Istället för balkonghäng

1. Hur gammal är du om fem år?
33

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min make.

3. Hur lång är du?
168 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Körde double feature söndags: Cloverfield (rolig och oväntat innovativ monsterrulle. Tänk Blair Witch Project möter Godzilla) och I Am Legend (läs boken istället).

5. Vem ringde du senast?
Mamma.

6. Vem ringde dig senast?
Lil' sis ringde från England för att gratta på bröllopsdagen igår.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Detsamma på alla punkter! Puss!" från Sara.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms:a helt klart. Är ingen telefonmänniska.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sedan 28 år tillbaka.

10. När såg du senast din mamma?
För ganska exakt en vecka sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
True blue baby.

12. När vaknade du i dag?
Hade osexigt nog ställt väckarklockan på 08.30, men jag låg och slumrade i en dryg timme. Mycket dekadent!

13. Vilken är din favoritjulsång?
Just Like Christmas med Low.

14. Vilken är din favoritplats?
Verandan på vårt landställe, med helgmålsringningen som ett svagt eko över sjön och ett glas svalt vitt vin i näven.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Det mesta som involverar stora, svettiga folksamlingar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Rent fysiskt alltså? På samma plats som nu, fast äldre och förhoppningsvis med ett par kids och en mer eller mindre lyckad skribentkarriär.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
ALLT! Vampyrer, häxor, gastar, rabiessmittade hundar, män med mustasch, magsjuka, kidnappare, you name it. Pappa fick ta ner affischen på Snövit och de sju dvärgarna eftersom jag tyckte mig se en mörk skugga i bakgrunden som alldeles säkert var häxan. Jag var ett rädhågset litet barn.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Julie Burchill.

19. Hur stor är din säng?
160 cm bred plus man och tjocka katter.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Sex stycken.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett plus ett grevskap (Essex).

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm + diverse förorter samt London.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota om jag är hemma, fast jag är inte helt Ernst Kirchsteigig med det.

26. Är du social?
Inte så värst, faktiskt. Eller jo: om jag är på rätt humör.

27. Vilken är din favoritglass?
Häägendazs Macadamia Bristle, mmm.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Är inte någon efterrättstjej. Ge mig två förrätter istället, s'il vous plait!

29. Tycker du om kinamat?
Ja, fast thaimat är ännu godare.

30. Tycker du om kaffe?
Du, jag är ett steg från att få det intravinöst.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe, "black as the sky on a moonless night".

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja: min.

33. Kan du spela poker?
Nej, kortspel är djävulens påfund.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, med katter och hubby.

35. Är du en beroendemänniska?
Det lutar åt det, ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Inte mig veterligt.

37. Vill du ha barn?
Ja, det tror jag.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, franska, spanska och lite bevingade fraser på latin.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nope.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Ingetdera. Jag gillar insjöar.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
God mat och god litteratur.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Lost, Dexter och Sommar med Ernst. Och nej, jag är inte ironisk.

44. Kan du rulla med tungan?
Eh, ja?

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Med risk för att låta som Peter Dalle i Yrrol: Jag känner massvis med roliga människor. Svårt att välja bara en.

46. Sover du med gosedjur?
Ja, två spinnande, ludna gosebjörnar.

47. Vad har du för ringsignal?
Vanlig tråkig ring-ringsignal.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej, min mamma har slängmani.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Inget rött i närheten.

50. Flirtar du mycket?
Inte medvetet i alla fall.

51. Kan du byta olja på bilen?
Hell no!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, har inget körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
"The Keeper" av Sarah Langan. Helt okej americanaskräck, fast Peter Straub är bättre.

54. Läser du någon dagstidning?
DN, SvD + alla andra på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nope.

56. Dansar du i bilen?
Lite sittdans ibland,

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
106,7 Rockklassiker i bilen (inte mitt val).

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Idéer till en artikel.

59. När var du i kyrkan senast?
För 366 dagar sedan, på mitt eget bröllop.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Svenskläraren. Såklart.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag kampar inte. Too camp for camping.

Det där var... meningsfullt.

Inga kommentarer: