fredag 11 juli 2008

De utlovade bilderna från Dr Loft-festivalen



Petite moi och The Dad Most Likely To Shake His Stuff at a Rock Festival (aka pappa) ute på den dammiga (badvattnet var GRÅTT dagen efter!) åkern i Empuriabrava, Katalonien.



The Editors, som är förband åt R.E.M. under större delen av Europaturnén, var bra. En lite gulligare, mer melodiös version av Interpol.



Iggys roadieboss/livegna slav är min nya stilikon! Bland alla bandanas, hockeyfrillor och oversizetshirts var han en lisa för min anglofilsjäl, som hämtad från en cockneysylta längs Mile End Road med polyesterkostym och glottal stops och allt.



Iggy 2008: fortfarande förtjust i sin överkropp. Kortet togs minuter innan han bjöd upp publiken på scenen. Jag fruktade ett Courtney Love på Hultsfred-upplopp, men det gick bra. Jag stannade dock på rätt sida av kravallstaketet. Den ende som kan få mig att klättra uppför ett kravallstaket är Morrissey.



Jag ser lite sådär svalt road ut.

Tyvärr hade det blivit beckmörkt när R.E.M. steg på, men Mike Mills bar en av sina glittriga Nudiekostymer, Michael var au naturel och corporate chic i kostym och Peter Buck var, well, Peter Buck.

Inga kommentarer: