fredag 27 juni 2008

Oh the HUMANITY!



Somliga av kommentarerna i den här diskussionen om hur "fet" toppmodellen Karolina Kurkova gått och blivit får mig att stånga mitt huvud blodigt mot dataskärmen i ren och skär frustration. Herregud, vad är det för fel på folk? Jag borde vara van, men likväl: man baxnar. Att majoriteten av de kommentatorer som, liksom brasilianarna, anser att Kurkova är ett fetto i klass med Homer Simpson i "Your fingers are too fat to dial"-avsnittet tycks vara kvinnor är så beklämmande att jag fäller en liten tår i blodsörjan. Systerskapet ÄR en utopi, fucking science fiction.

Hej förresten. Jag har kommit på att jag vill skriva om annat än böcker då och då, lite vardagsbetraktelser eller - som i det här fallet - random primalskrik över sakernas och mänsklighetens allmäntillstånd, och då passar Ye Olde Blogge utmärkt. Någon som fortfarande håller uppsikt...?

8 kommentarer:

emla sa...

ja alltså man blir ju aldrig riktigt van, thank god!

AnnCharlott sa...

Om hon är för fet är jag rena rama fläskberget. Helt sjukt!

Jorå din blogg ligger kvar i mina rss-feeds :)

Martina sa...

Celluliter? Vart då? Och dessutom - sånt får kvinnor, och det har inget att göra med om man är tjock eller smal... herregud.

Det var en liknande diskussion på... Sofis Mode eller Ebba von Sydows blogg tror jag (nu outar jag mig själv som läsare av nämnda sidor, men tro mig, det är ytterst sporadiskt) där läsarna blev tillfrågade om vem som var vackrast av ett gäng kändisar... de flesta svarade nån sån där undernärd supermodell "för hon hade så snygga smala armar".

ka sa...

Instämmer med anncharlott till fullo på alla plan hejhejhej

Sara sa...

Jaaaaaa! Välkommen tillbaka!
Jag har kollat in din blogg varje dag i hopp om nya inlägg.
/Din stalker

Pi sa...

Systerskap är en utopi. Det är uppenbart varje gång man närmar sig en modeblogg.
Eller tvättstugan för den delen.

Kul att du är tillbaka här också!

Sara sa...

Apropå systerskap och utopi, kolla in "Herland" av Charlotte Perkins Gilman!

Hans Persson sa...

Japp, jag är kvar.