onsdag 9 januari 2008

Liten påminnelse inför Grammisgalan



... och så ringer ni och röstar på Anna Järvinen en masse i kväll! Säkert! är ett godkänt alternativ i kategorin "Bästa album", där Anna av någon bisarr anledning inte är nominerad. Inte för att det behövs någon Grammis för att övertala mig om att "Jag fick feeling" är 2007 års bästa svenska album. Är nästan sugen att parafrasera Jane Austen: "Det är en allmänt vedertagen sanning att 'Jag fick feeling' är 2007 års bästa svenska album." Och titta, där kom den, parafrasen!

Jag har druckit en halv liter nattsvart kaffe i min kattiga bautamugg från Ernest Hemingway-muséet i Key West. Om ni undrar.

UPPDATERAT! Något mindre bautastor släkting till min kattiga mugg:



Någon gång ska jag skriva ett inlägg om kopplingen katter-bokälskare. Tror aldrig jag träffat en äkta bokmal i sin allra mest utstuderat bokhoriga form som inte ääälskar katter. Författare är också i regel kattvänner, se bara på Doris Lessing. Note to self: läs Lessings bok om katter (som ALLTID är slut hos Adlibris, ergo note to self-nödvändigheten).

7 kommentarer:

Sara sa...

Du var den som fick mig att våga köpa skivan (eftersom jag, som sagt, fick frossa av titeln). TACK! I love it!

The Girl Least Likely To sa...

Tant Helena har alltid rätt. :) Visste att du skulle älska den.

Ser fram emot vår dejt imorgon btw! Puss så länge.

Sara sa...

Det är det jag vet. :)

Åh, det gör jag också! Så himla mycket! Puss puss!

Lise sa...

Bokhora har jag alltid varit mer eller mindre, men det har faktiskt eskalerat de två sista åren sen jag träffade min sambo och hans två kisar och blev alldeles kattifierad :D
Förut var jag faktiskt rädd för katter. En skräckupplevelse hade etsat sig fast i minnet från min barndom där två katter och jag hade huvudrollen.

Martina sa...

Vart kan man hitta de där muggarna?

The Girl Least Likely To sa...

Martina: Jag vet att de går att köpa på Amazon, annars vet jag inte tyvärr.

Magix sa...

Jag har tänkt skriva om samma sak, främst för att jag verkar vara den enda som inte älskar katter :D