tisdag 29 januari 2008

Ebba von S har noll koll



Som om man behövde fler orsaker att ogilla Ebba von Sydow: i näst senaste (tror jag, läste hos frisören - jo, det är sant, ingen vit lögn, hårtorkar och färgpytsar var involverade) numret av Veckorevyn får redaktionsmedlemmarna svara på frågan "Vilken är din pinsammaste kändiscrush?". Ebba, det nötet, svarar "Chris Isaak". Chris. Isaak! Aka Cary Grant i rockabillykostym, aka Special Agent Chester Diamond i Twin Peaks: Fire Walk With Me", aka den enda icke-fiktiva man som kan hota stor-Stockholms lyckligaste äktenskap.

Får lust att citera Heathers: oh the HUMANITY!

13 kommentarer:

Ylva sa...

Du har helt rätt; Ebba suger k-k!

ebbas mamma sa...

Medelmåttighetskomplex? Check. Populärkulturella analyser straight otta valfri högstadeelevs begreppsvärld? Check. En vinnande häxbrygd av feghet och gemyt? Check.

Så vad skiljer den här bloggen från Ebbas dito? Ett blont hårsvall och en sjusiffrig årsinkomst.

Martina sa...

Ska det blonda hårsvallet vara ett plus?

ebbas mamma sa...

Är du rasist eller? Ett blont hårsvall är väl aldrig fel, men Ebbas framgång sitter inte i hårfärgen utan i arbetargenerna hon begåvats med. duh.

achtung, baby sa...

hehe, ebbas mamma. just när man tror att det inte kan bli mer bisarrt.

Ylva sa...

Hihi - det gäller att ha skämtlynnet i behåll!
Men jag beundrar Ebbas mammas instinkt att försvara sitt barn! Verkligen, jag menar det.
Och fär att förtydliga min grova kommentar tidigare: jag menar inte att EBBA suger k-k (men jag hoppas hon gör det ibland) utan snarare hennes enligt min uppfattning tråkiga stiltips. Hennes SMAK suger k-k, ändrar jag det till.

Anonym sa...

Det är så många ord jag inte förstår. Vad betyder "straight otta"? Varför skriver Ebbas mamma "check" i varannan mening - vill hon försöka muta Helena? Den misstanken förstärks av en antydan om hög årsinkomst.

Anonym sa...

tror ni seriöst att ebbas posh mamma sitter och skriver kommentarer i bloggar?

Helena sa...

Hörni, jag tror inte det är lönt att resonera med "Ebbas mamma". Men trevligt att veta att man har förmågan att reta upp folk!

Gillar dock formuleringen "en vinnande häxbrygd av feghet och gemyt", får jag använda den som min nya tagline?

Anonym sa...

Varför inte? Hallå Ebbas mamma - är det verkligen du?

Snöfrid sa...

Haha! Va galet skoj det lät här då xP
Och av ren nyfikenhet, sen när blev det "rasistiskt" att undra/tycka att blont hårsvall int är ett plus..?

ka sa...

Ja, dethär var festligt! Nu kan vi snacka reaktioner, H!

Magix sa...

*skrattar*