söndag 6 januari 2008

Anders Paulrud död



Alldeles nyss satt jag med gråten i halsen och läste Ingalill Mosanders intervju med obotligt cancersjuke Anders Paulrud i dagens Aftonbladet. Nu nås jag av beskedet att han har dött, 56 år ung. Så otroligt sorgligt, särskilt med tanke på att han skulle bli morfar om en knapp månad. En påminnelse om hur grymt och orättvist livet kan vara ibland. Läs fina Ett ögonblicks verk om ni inte redan gjort det. Fjärilen i min hjärna, en självbiografiskt präglad roman om döden som tyvärr blev hans sista, utkommer den 18 januari.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag har inte läst något av honom än, men har bläddrat i hans böcker på jobet flera gånger.
Visst är han väl lik Harry Solomon från Tredje klotet från solen?

Tekoppen sa...

"En självbiografiskt präglad roman om döden som tyvärr blev hans sista."

Vid den meningen blev jag sittande länge, funderande på hur många gånger vi dör under ett liv. Och kom fram till att det antagligen är ganska många.
Jag älskar när syftningsfel öppnar universum av betydelse.