fredag 28 december 2007

NY-intryck i jetlagvänligt sifferformat

Nylandad och inte så lite mosig i huvudet efter att ha varit på resande fot i samma kläder i över ett halvt dygn - i flera olika tidszoner, dessutom. Alltså blir det ett väldigt kort inlägg om det väsentligaste kring min New York-vistelse.

Antal köpta böcker: 11.
Antal böcker inhandlade på Airport Editions-hörnan på WH Smith: 3.
Antal Paul & Siri-sightings: 0.
Antal Jonathan & Nicole-sightings: 0.
Antal kändissightings över huvud taget: 1 - Benicio Del Toro i cowboyhatt på JFK-flygplatsen, och strikt taget var det mina syskon som stod för den kändisspottingen, men herregud, lite glamour måste jag väl få in någonstans.
Antal gravt försenade väskor: 2.
Antal gånger jag oohade och aaahade "gud, ge mig ett brownstone-hus här NUU!" under Paul Auster-stalkningen promenaden i Brooklyn Heights: 14, typ.
Antal gossessioner med överjordiskt gullig tjockiskatt på Shakespeare & Co: 1.
Antal pannkaksfrukostar: 4 (av 5, nota bene!)
Antal steg per dag: 20 000, minst. (Ganska bra med tanke på alla pannkaksfrukostar - nej förlåt, nu blev det Bridget Jones-varning!)

Bilddokumentation, inköpslistor, bok-, mat- och teaterrecensioner och reseanteckningar (jo,
den pinsamt dagbokiga anteckningsboken fick följa med!) med mera, med mera kommer så fort jag sovit min Törnrosa-sömn.

1 kommentar:

Bokhore-Caroline sa...

Andale, andale, ser fram emot att läsa! And welcome back home!