söndag 9 december 2007

Jag hjärtar Tom Perrotta (igen)

Jag är kär i Tom Perrotta. Igen. Lita på mig och Jennifer Weiner, en skarpare, roligare och mer välformulerad satiriker över dagens USA och dess popkulturella konnotationer finns inte. För varje bok faller jag djupare och djupare; först The Abstinence Teacher och nu Little Children. Det är vansinnigt underhållande och relevant - en ganska oöverträffad kombination.

Jag är även kär i: The Big Lebowski, gräddstuvad grönkål, clementiner, min perkolator som tillhandahåller starkt, svart, ångande hett kaffe varje morgon, DN:s boklördag, Brian Krakows brev till Angela i det sista (snyft) avsnittet av Mitt så kallade liv, Nicole Atkins (som jag är kär i tack vare ett initierat tips från en bloggläsare!) och Rad i Learning to Swim, som lätt hade hamnat på den där listan om jag hade hunnit läsa boken innan. Och Agent Cooper. Min faktiska, köttsliga kärlek håller jag för mig själv - ordet "popkulturhora" uttalas med emfas på de tre första stavelserna, inte de två sista. I alla fall i min värld.

Antal dagar kvar till New York: 14. Har jag nämnt att Neilan spelar där tre dagar innan vi åker? Och fina, fina Nicole Atkins en dryg vecka innan? Lagen om alltings jävlighet, kallas det för. Det ska nog bli lovely ändå.

8 kommentarer:

Katarina sa...

Oh, vad härligt med julfirande i New York, nu blir jag riktigt avundsjuk! Hoppas ni får det riktigt trevligt där! :) Ja, fattas annars... :)

Anonym sa...

Rad, Rad. Mmmm, Rad. Han skulle platsa på min lista med.

Anonym sa...

Men så knäppt det blev. Anonym är Johanna L!!

Anonym sa...

aha! hur bra var the abstinence teacher på en skala 1-10?


camilla
http://lasdagboken.blogdns.com

Masha sa...

bowling i hallen vid mariatorget+white russians i sann big lebowski-anda. jag är för.

new york i juletid, det är fint som smör vill jag lova.

Anastasia sa...

Vad kul att du ska jula i NYC - jag kommer vara i Seattle då men om du känner dig smått uttråkad, slå en signal :D Du har mitt nummer va?

The Girl Least Likely To sa...

Men gud vad jobbigt det har blivit nu när man måste ha ett Google/Blogger-konto för att kommentera! Waaah!

Anyhoo. Johanna L: Ja, visst är Rad helt lovely? Mmm, methinks I'm in lurve.

Camilla: Jag klämmer till med en stark 8:a. Är väldigt pepp på Tom Perrotta öht; väldigt pepp på att ha hittat en ny favvo.

Masha: I'll be there! :) GÅR det alltså att beställa White Russians i Mariahallen?

Anastasia: Jepp, jag har ditt nr. Prognosen för att jag ska bli uttråkad = inte så god, dock.

Masha sa...

haha jag vet inte, jag har drömt om det men det ska jag absolut ta reda på. jag har för mig att det stod någonting om alkohol utanför. annars får man blanda sina egna och ta med i en termos haha. men jag tycker att det vore jätterolig idé iaf, med bowling och så!