tisdag 11 december 2007

Istället för tankeverksamhet: trivia

DAGENS VILL HA: Jullov!
DAGENS KLÄDSEL: Grafiskt mönstrad H&M-klänning, svart kofta med trekvartsärm, svarta strumpbyxor, svarta pumps med strassdetaljer modell Office Babe.
DAGENS SMINK: Puder från Lancome, jag namedroppar lite Patrick Bateman-esque sådär idag. Dito mascara - Definicils, världens bästa vardagsmascara. Läppglans från MAC, nyans Oversexed, haha. Jag lyckas alltid välja läppglans med porriga namn: Sexy från Makeup Store är ett annat favoritgloss med småporriga konnotationer. För övrigt finns det en del av mig som är villig att lägga ner en relativt stor summa pengar för att få tag på läppstiftet med nyansen Dirty Trollop som Lorelai använder i ett Gilmore Girls-avsnitt. Det luktar dock Amy Sherman-Palladino-fabrikation lång väg; för bra för att vara sant helt enkelt.
DAGENS FRISYR: Nytvättat och Jane Hellen-doftande.
DAGENS HÄNDELSE: Morgonsimmade på Kronobergsbadet, en i sig rätt trivsam upplevelse med vissa bra element - tända ljus, lite folk i bassängen så att man slapp simma om varannan längd - och vissa mindre bra - Celine Dions julskiva på repeat, konstig tjej modell frisinnad yogahippie som ägnade sig åt någon typ av nakenyoga inne i bastun. I ansiktshöjd, nota bene. Herregud, folk borde lyssna mer på Jerry Seinfeld. There's good naked, and there's BAAAAD naked.
DAGENS PLANER: Jobba, middag med mamma, läsa ut Little Children, påbörja ny roman, företrädelsevis en av Tom Perrotta. Jag har en kvar i mitt stash: The Wishbones. Resten för vänta till NYC. Kanske kolla lite Carnivàle också, jag har världens Carnivàle-abstinens och inga nya avsnitt att stilla den med. Tack så mycket, NBC. :(
DAGENS SAKNAD: Pengar - hallå, bankkontot, vad hände?
DAGENS DUMMASTE: Jag stör mig fortfarande lite på den snapstankade svennebanan-killen som trängde sig i småvarmt-kön och refererade till sin twentysomething-flickvän som "kärringen" på julbordet i lördags.
DAGENS DROG: Kaffe och clementiner.
DAGENS LÄSNING: Little Children, givetvis. Har bara några kapitel kvar och kommer på mig själv, rallyläsaren, att dra ut på texten så att den ska vara längre.
DAGENS FILM: Little Children, som jag ska se så fort jag läst ut boken. Har mycket höga förväntningar, och med all rätt. Jag menar: fantastisk Tom Perrotta-förlaga, Kate Winslet och Todd Field, som förutom underbara In the Bedroom även regisserat ett av mina favoritavsnitt av Carnivàle, "Cheyenne, WY". (DET visste ni inte, va?)
DAGENS ROLIGASTE: Jag. Får man säga så? Jag känner mig rätt rolig i dag faktiskt, tror att jag kan få utlopp för mina rolighetsministerdrag på fikarasten i eftermiddag.
DAGENS FAVORIT: Tom Perrotta!
DAGENS KÖP: Inget so far. Jag slår ett slag för köpstoppsrörelsen.
DAGENS GODIS: Clementiner. Frukt är också godis, right?
DAGENS HUMÖR: Glad och nyter fast lite trött.

Inga kommentarer: