måndag 31 december 2007

Bilddagbok från New York (del I)



Utsikt från hotellfönstret.



Pannkaksfrukost!



Times Square.



Baby och jag drack Samuel Adams på en mysigt nerdekad irländsk pub som i den bästa av världar skulle ha "Fairytale of New York" på repeat. De spelade Aerosmith. Massor med Aerosmith. Mysigt ställe i alla fall: mörka träpaneler, inrökt känsla, god öl på fat, trevlig personal. Har glömt bort vad puben hette, men den ligger i alla fall precis vid en av uppgångarna till West 57th Streets t-banestation.



Skridskoåkning i Central Park på julaftonsmorgonen.



Central Park-ekorre!



Greenwich Village, där vi gick på en guidad visning med kulturellt tema. Jag hade hoppats på mycket Edith Wharton och Henry James-snack eftersom båda bodde i kvarteren ett tag. Tyvärr ansåg den annars trevliga guiden att två av 1800-talets största romanförfattare (you know, in my humble opinion - jo, Angela Chase igen) var riktiga sömnpiller, så det blev inget med det. Oh the humanity! (Det där var från Heathers, jag känner för att citera klassiska repliker från high school-epos i dag.)



Julpyntat hus i the Village.



Gosiga Shakespeare & Co-katten!

Mer bilder kommer i morgon. Gott nytt år så länge! Jag är fortfarande Paul Auster-darrig konvalescent, så jag ska ta det lugnt. Max ett glas champagne. Eller två.

1 kommentar:

Ylva sa...

Ta du två! Och ha ett riktigt gott nytt år!