måndag 17 december 2007

Anna Järvinen gav mig feeling

07.10. Stockholm city ("the centre of things from which everything stems") fortfarande nedsänkt i kompakt nattskrud. Om man kisar lite skulle Centralbron kunna vara Brooklyn Bridge, med staden som ett glittrande smycke under. Jag sätter på "Götgatan" med Anna Järvinen och blir glad över att Centralbron inte är Brooklyn Bridge. Lokalpatriotism!

Det råder inga tvivel om saken: Jag fick feeling med Anna Järvinen är årets bästa svenska skiva. Ingen ovanlig åsikt december 2007, men så är det.

3 kommentarer:

Masha sa...

off topic. jag tycker att du ska köpa denna:

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=8495665

Sara sa...

Alltså förlåt, men den där skivtiteln gör att jag får utslag... Men det är bra alltså?

The Girl Least Likely To sa...

Jag vet, titeln är lite, ehm, jobbig. Men det är skitbra!

Masha: Åh, ska kolla in!