onsdag 21 november 2007

Varning: Fulblogg!

Lite fulblogg nurå om det är lugnt. Jag överkonsumerade äckligt automatkaffe i går - vi snackar obscena mängder, litervis med kaffe, Lorelai hade varit stolt - och har legat illamående, koffeinstirrig, surmagad och synnerligen vaken halva natten. I dag straffar jag mig själv genom att undvika kaffe (särskilt äckligt automatkaffe - 20% koffein, 80% garvsyra) och hinka grönt te istället. Abstinenshuvudvärken är redan ett faktum, surmagen är still going strong och dessutom är jag ful i håret.

Från djupet av mitt nertyngda novemberhjärta:

YYYYYYNK!

Sympati, s'il vous plaît, och tips på tröstlitt. Richard i The Secret History läser The Great Gatsby och PG Wodehouse när han är i behov av uppmuntring, själv brukar jag alternera mellan Lottaböcker, Jane Austen, CS Lewis' Narnia-böcker och gamla pusseldeckare à la Agatha Christie och Maria Lang. Vad är dealen med att man regredierar till barndomens favoriter så fort det börjar anas ynk? Just nu hade det där bokpaketet suttit väldigt fint, men ni ska nog se att det hinner bli både helg och tråkvardag igen innan det dyker upp. Det där sista sa jag mest för att återigen kunna stämma upp i ett YYYYYYYYNK!.

Fulblogg, over and out.

2 kommentarer:

Alwilda sa...

Ååååh, Lottaböcker!! Det var ett tag sedan jag såg mina senast, men jag får nog göra en störtdykning i flyttlådorna för nu fick jag ju helt sjuk Lottaabstinens!

The Girl Least Likely To sa...

Visst är de underbara? Just nu håller jag på och läser de allra tidigaste Lotta-böckerna och njuter av varenda sida. Mys! Jag har, med hjälp av min mamma och diverse antikvariat, lyckats skaffa nästan alla böcker i serien. Saknar kanske tre, fyra böcker. De sena böckerna är ju egentligen rätt trista - Lotta blev så husmoderlig och präktig när hon gifte sig med Paul - men de tidiga böckerna är guld!

Vilka är dina favoriter?