söndag 4 november 2007

TV-länk + bräckliga, innerliga gubbar

Jag glömde helt bort att berätta om sändningstiden för mitt skräckinhopp i Var fjortonde dag. Det var i alla fall igår kväll, men för er som missade det kan ni titta på webb-TV på www.axess.se. Programmet heter "Museernas uppgift". Jag dyker upp fram emot slutet, efter 23 minuter ungefär, och förutom att fotografen missade att zooma in på mina eminenta böcker tycker jag att det blev helt okej.

Har promenerat i ett kristallklart, soligt och New England-krispigt Trollhättan. Snart blir det hemfärd till tonerna av nya Neil Young. Neilan bara fortsätter att leverera, skiva efter skiva. Som vanligt är det när tempot sjunger och den där bräckliga innerligheten framträder som det blir riktigt, riktigt bra. Veckans skivtips! På tal om bräcklig innerlighet: Västgötaslätten var försjunken i kolmörker, inte en enda förbipasserande bil, bara vägen Lost Highway-strimmig när Freddie Wadling började sjunga "Blott en dag" ackompanjerad av Fläskkvartetten. Jag satt och höll tillbaka tårarna, så vackert var det.

7 kommentarer:

Ylva sa...

Hihi, det är väl typiskt att man tänker som du, att Trollhättan var krispigt som en New England-höstdag, istället för att det New England man t ex ser i Gilmore Girls är krispigt och solgult som en Västgötsk höstdag...
Och Neil rules.

camilla sa...

NE-krisp här också!
är för övrigt mkt imponerad av din TV-insats. Mer!

Anastasia sa...

Hösten här på östkusten är väldigt, väldigt fin. Och jag har precis beställt Twin Peaks-boxen. Saliverar redan.

The Girl Least Likely To sa...

Ylva: Haha, ja, visst är man fånig. Oh well, popkulturellt skadad for life och stolt! :)

Camilla: Tack!

Anastasia: Saliverar här borta också... DELETED SCENES! FATTA!

Ylva sa...

Twin Peaks-soundtracket är för övrigt en av de bästa höstljudsillustrationerna, n'est pas?

The Girl Least Likely To sa...

Ylva: Mmmm, fast som maniskt Twimpan-fan tar det lite emot att associera Twin Peaks med hösten. Den utspelar sig ju mellan februari och mars... *letar efter en geek-smiley*

Ika sa...

Är det bara jag som inte lyckas få upp programmet, trots att jag hittar det på sidan?