torsdag 8 november 2007

A friendly reminder

Gud, jag känner för att parafrasera Jack Torrance i The Shining just nu. All work and no play makes Helena a dull girl. Jag jobbar, sover, äter och åker buss med The House at Riverton, blir förtjust över stillsamma beskrivningar av hur den bleka vintersolen trevar sig in mellan tunga sammetsgardiner och leker med en uttråkad överklassflickas taftklänning. Jepp, där har ni mitt liv just nu. Jobb, sömn, utfodring, taft, Old Britannia. Lite simning också, förresten. Jag ska skriva ett läsvärt inlägg vilken dag som helst, lovar. Under tiden kan ni läsa min artikel - well, om vi ska vara helt sanningsenliga är det mer av en notis; vi snackar drygt 1000 tecken, short’n’sweet – om Gilmore Girls som alternativ bildningmetod i nya numret av Axess. Det har bara gått några månader sedan sista avsnittet sändes i svensk TV, men tomrummet är enormt. Jag såg Lauren Graham, som är precis lika förtjusande halsbrytande verbal som Lorelai, hos Conan O’Brien härommorgonen, och fylldes av en enorm längtan till Stars Hollow. Har hört lösryckta rykten om en filmatisering – vågar man hoppas? Jag tar det säkra före det osäkra och köper upp mig på alla säsonger på DVD.

1 kommentar:

Anonym sa...

Couldn't agree more!