söndag 14 oktober 2007

Ständigt dessa val...

Berövad min inplanerade helgläsning vankar jag av och an i hemmabiblioteket, smeker bokryggar, läser förstameningar och rannsakar min litterära aptit. Är det myspysdeckare à la Agatha Christie jag är sugen på; afternoon tea i små pittoreska byar, barska majorer, vimsiga kyrkohedar och oblodiga mord? Det är visserligen perfekt lektyr sömniga söndagar som denna, men jag tror att jag vill ha något med mer substans och tyngd. Är 770 sidor Tom Wolfe mer passande för mitt humör? Jag plockar i alla fall fram I Am Charlotte Simmons, ytterligare en av de där böckerna jag köpt men inte hunnit läsa. Ja. Amerikanskt och storvulet i collegemiljö är nog precis vad jag vill läsa idag. Återkommer med omdöme.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Den läste jag i somras och var mycket nöjd efteråt. 770 sidor gick löjligt fort att ta sig igenom. Sedan är jag ju i och för sig väldigt svag för college-miljöer.

Caroline sa...

Men åh, det är en av mina bästa! Skall som vanligt bli mkt spännande vad du har att säga om den efteråt.

The Girl Least Likely To sa...

Mycket lovande att ni två gillade den så mycket! Jag är knappt 100 omtumlande, ordiga sidor in och är mycket förtjust so far.