måndag 15 oktober 2007

Smått Bridget Jones-ig TV-debut

Är precis hemkommen från inspelningen av Var fjortonde dag, där jag gjorde ett väldigt kort gästspel och pratade om överskattade respektive underskattade företeelser i svenskt kulturliv. Ni som har Axess TV kan beskåda det hela på lördag klockan 20.30, alternativt kolla i webb-TV. Själv är jag inte fullt så masochistiskt lagd. Jag gör mig nog bäst i skrift - i TV blir det lite Bridget Jones över det hela. Tänk blabbering fool som inte kan skilja på Emilio Ingrosso och Emilio Estevez. (Jag tror att jag sa Ingrosso, men jag tänkte Estevez. Sjukt jobbigt när ens undermedvetna spelar en spratt i krissituationer.) Snygg sminkning, dock.

Jag har även skrivit en liten notis om Gilmore Girls som en alternativ litterär och kulturell bildningsväg i nästa nummer av Axess, som utkommer om några veckor. Den är jag betydligt mer nöjd med.

1 kommentar:

Marianne sa...

Det är noterat i kalendern!
Jag är redan Axess-fan, men tidningen känner jag inte till så mycket om.
Måste kollas upp!