onsdag 10 oktober 2007

Mer Oprah

För en komplett lista över alla Oprahs bokklubbsval från starten 1996 till idag, titta här. Här är en High Fidelity-esque topp 10 över mina favoriter:

1. I Know This Much is True - Wally Lamb
2. The Corrections - Jonathan Franzen
3. Here on Earth - Alice Hoffman
4. Fall On Your Knees - Ann-Marie MacDonald
5. Open House - Elizabeth Berg
6. East of Eden - John Steinbeck
7. The Heart is a Lonely Hunter - Carson McCullers
8. Middlesex - Jeffrey Eugenides
9. White Oleander - Janet Fitch
10. We Were the Mulvaneys - Joyce Carol Oates

3 kommentarer:

Paula sa...

Både 9an och 10an har jag läst, fast på svenska, och särskilt 10an tyckte jag extra mycket om. 9an är också bra.

Anastasia sa...

Jag onskar verkligen att jag fick tid att lasa The Way The Crow Flies - Fall on Your Knees var sa himla over the top, sa pompos, sa fantastisk. Och sjalvklart fick jag mitt hjarta krossat av det sorgliga flattemat... det ar spikat, i slutet av november (over Thanksgiving) laser jag MacDonald!

The Girl Least Likely To sa...

Anastasia: Du MÅSTE läsa! Den är helt annorlunda i ton och känsla än Fall On Your Knees, men lika bra.