söndag 21 oktober 2007

Mer om bokkollot

Förslag på tema inför nästa bokkollo: nedsuttna läderfåtöljer, sherry, tweed, gamla inbundna böcker, stilla samtal kring en brasa. Vore lovely eller hur? Jag tänker att Christine Falkenland skulle göra sig perfekt i en sådan miljö, det där anakronistiska och världsfrånvända gone haywire liksom. Skärgårdshotellet var i och för sig en helt fantastisk bokkollomiljö. Tack, alla bokhoror och bokmalar som gjorde de senaste 24 timmarna till en så utomordentligt trevlig upplevelse! Särskilt tack till Camilla som vinner priset för Bästa Roommate. Det är ditt fel att jag har grus i ögonen och gäspar käkarna ur led fast klockan inte ens är åtta. Vi måste diskutera Morrissey, anglofili, Amy Winehouse och Kate Moss' lugg snart igen.

Eftersom jag tycks ha lämnat min hjärna i en av Skärgårdshotellets läsfåtöljer kryper jag till sängs med en Sophie Kinsella från Bokhorornas ljuvliga goodie bag nu.

1 kommentar:

camilla sa...

Dear roommate,
Tack själv!
Nästa gång: Chesterfield, brasa, sherry? - ah, joie de vivre! (kursiverat à la Douglas)