onsdag 31 oktober 2007

Lucinda + skräckprat

Njae, det var lite väl mycket utförliga gitarrunksessioner och bredbent gubbrock igår för att det ska kunna bli toppbetyg. Lokalbytet från tantvänlig sittplats på Chinateatern till ståplats på Berns hjälpte inte heller. Nu för tiden går jag nästan bara på konsert om det utlovas sittplats; återigen, min mentala ålder är 55. Men ändå: Lucindas innerliga tolkning av "Sweet Old World" gjorde allting bra igen. Helt plötsligt fanns inte de svettiga gubbsen, mina värkande fötter (högklackat + ståplats är ett bra självplågartips) och ölsorlet. Det var bara jag, Lucinda och två överfyllda hjärtan. Helt magiskt.

Det är ju Halloween idag, med ett okarakteristiskt klart och soligt väder. Idag skulle jag inte ha något emot dimma, råkall fukt och duggregn - det är snarare passande, eller hur? Passande väder eller ej, jag ska i alla fall iväg och spela in ett inslag för Axess TV om skräck i eftermiddag. Vad är det som får fullt friska, socialt fungerande vuxna människor att frivilligt utsätta sig för allsköns vampyrer, demoner och gastar? På knappt fem minuter ska jag försöka besvara den frågan, och lite till. Önska mig lycka till!

4 kommentarer:

Jessica på sapere aude sa...

Lycka till ;-)!

Läggs det ut på nätet måntro? Jag tycker allt det där är en av de eviga frågorna (nej, inte om det läggs på nätet, utan varför skräck är så... behövligt.)

The Girl Least Likely To sa...

Tack! :)

Yes, det kommer att läggas ut på nätet. Ska länka! Och ja, det är en fråga som aldrig kan ventileras tillräckligt.

Gonza sa...

You go girl!!!

Instämmer med er båda, skräck är ett absolut måste.

Spectatia sa...

Eftersom jag är lite sen får jag heller säga: Hoppas det gick bra! :-)

Ser fram emot länk.