torsdag 25 oktober 2007

Jag vill fortfarande gifta mig med Stephen Fry

Ursäkta om jag tjatar, men ni måste läsa Stephen Frys blogg! Han har redan lanserat begreppet "blessay" (blog + essay, ett uppfriskande inslag i snuttifieringen av det skrivna ordet), och nu kommer nästa steg: "blissertation". ("Blog" + "dissertation", men det fattade ni va? Övertydlighet är som ett tic hos mig; jag är så rädd att folk inte ska fatta poängen att poängen går förlorad. Jag jobbar på det där.) Läs och njut!

Här kan ni läsa mer om min passionerande, synnerligen obesvarade platoniska kärlek till Storbritanniens roligaste man. Och, återigen, tjatvarning men ni måste kolla upp hans romaner. Tänk PG Wodehouse i vass queertappning, och ni har Stephen Fry.

3 kommentarer:

Linnéa sa...

mmm..han är så go!
Spenderade gårdagen med att se dokumentären "The secret life of the manic depressive". Värd att kollas upp för att se en ny sida av Stephen Fry.

Ylva sa...

Enligt mig borde Stephen Fry härska över universum. En mer intelligent eller wittY människa finns inte, kan aldrig ha funnits!

Och vad glad jag blir att du länkar till min simpla blogg!

The Girl Least Likely To sa...

Linnea: Jag såg den när den gick på SVT för några månader sedan. Man fick verkligen se en ny sida av honom, samtidigt som den gamla Stephen anades någonstans. Modigt av honom att helt självmant bli en poster boy för manodepression.

Ylva: Word!