fredag 19 oktober 2007

Fredagsutmaning

Okej, attention alla gamla popsnören med lätt autistisk läggning:

Någon som kan identifiera den artist som framförde låten "Decadence avec elegance", som inlägget om Ebba Witt Brattströms dekadensbok hämtat sin titel från? Några ledtrådar: tidigt 90-tal, pop-poppigt (alltså inte indie-), inte engelsk eller amerikansk, något av ett one hit wonder bortom hemlandet. Jag älskade henne och slukade varenda OKEJ-artikel, allra helst de när hon åt prinsesstårta och pratade svenska män. Hade inte tänkt på henne, inte reflekterat över att hon över huvud taget skulle finnas lagrad i min popkulturella minnesbank förrän jag behövde en titel till dekadensinlägget härommorgonen. Nu googlar jag och skäms lite för att jag inte gick direkt från New Kids on the Block till The Smiths. Oh well.

Min helg börjar med kalixlöjrom, Tallegio, plockgodis och skräckfilm och fortsätter med Bokkollot. Jo, jag tror bestämt att det är versalläge. Kanske till och med - dra på trissor! - interjektionsläge! Ska försöka komma igång att inte glömma kameran.

4 kommentarer:

Marianne sa...

Morrn!

Ville bara säga att Axessinslaget var klockrent till innehållet.
Det tog kanske stopp en eller två gånger, men det gjorde ingenting.

Under resten av programmet kände jag mig väldigt vilse i pannkakan :-)

The Girl Least Likely To sa...

Kul att höra! Själv vågar jag inte se på det, men det känns betryggande. Det kan hända att det blir fler liknande inslag. :)

Jag kände mig också lite lost...

Therese sa...

Du var faktiskt fantastisk. Fantastisk! Helt cool och snygg och verkade ju fullständigt bekväm med hela grejen. Jag är otroligt imponerad. Mer! Mer!

The Girl Least Likely To sa...

Therese: Åh, tack, vad glad jag blir! Puss på dig!