fredag 12 oktober 2007

Efterlyses: mitt survival kit för helgen

Meh, var är mitt Philip Roth- och Jonathan Tropper-paket, Adlibris? Va? Va? VAAA? Jag som helt kallt räknat med att det skulle hinna anlända till helgen. Nu måste jag fynda läsmaterial bland mina olästa böcker - visserligen trevligt det med, men utanför ramen för mitt snäva tänkande. Jag sitter här och vaggar fram och tillbaka, hör ni det Adlibris? Ni har gjort mig till Rain man genom att tjuvhålla på förstklassig americanaläsning, och nu måste jag antingen svälja ännu mer rosa fluff eller - oh the horror! - ta ett aktivt beslut utifrån min tämligen episka "att läsa"-lista. Vill ni ha det på ert samvete? Va? Va? VAAA?!

Okej, jag måste sluta dricka åtta koppar kaffe om dagen.

2 kommentarer:

Marianne sa...

jag känner igen mig exakt! Som tur är har jag äntligen insett att jag inte behöver vänta på avin för att kunna få ut paketet; det räcker med att skriva ut postens "trackingresultat" (eller vad det nu heter) och ta med sig det istället. Det har ett par gånger räddat mig från att behöva våndas över helgen när jag vet att paketet är framme.

Just nu svär jag över att senaste numret av min boktidning inte kom igår, fast det minsann finns på tidningens hemsida. Morr!

Fast jag stannar på 4 koppar kaffe :-)

Och så vill jag bara säga att jag verkligen tycker att din blogg är bra!

The Girl Least Likely To sa...

Ja, visst är det fruktansvärt när bokleveranserna inte dyker upp i tid? I-landsproblem deluxe. :)

PS: Tack så mycket!