tisdag 16 oktober 2007

Collegeporr i mitt hjärta!

Hej, jag har börjat jobba i Sveriges motsvarighet till J. Edgar Hoover Building, en dream come true för mig som sett både X-Files (alla säsonger) och När lammen tystnar ohälsosamt många gånger. När jag inte arbetar på min Scully cirka säsong 4-look tränar jag (med poliser, nota bene - helt annorlunda mot Friskis och Svettis!) och läser I Am Charlotte Simmons. Mr Wolfe, jag är nu officiellt ett fan. Helt underbar bok, precis sådär massiv och oinställsamt STOR och vindlande som jag vill ha min prosa hösten 2007. Lägg lite collegeporr på det, och jag reduceras till en liten våt fläck som yrar om valedictorians, college dorms och kegs. 770 sidor har aldrig avverkats så fort - jag kommer på mig själv med att läsa långsammare för att dra ut på läsningen. Helt klart en av de bästa collegeskildringar jag läst. Visserligen en hyfsat smal, tragiskt eftersatt subgenre, det där, men ändå.

Nu ska jag krama min make och höja pulsen, som fortfarande inte återhämtat sig riktigt efter spinningpasset, lite ytterligare med ett par Prison Break-avsnitt. Toodles!

Inga kommentarer: