fredag 28 september 2007

Åttiotalsnostalgi



"- Nytvättat?
- Ja, i förrgår!"


"Jag har köpt en liten sak åt dig", sa maken igår kväll. Ljuv musik för petite moi, som älskar små onödiga presenter, särskilt när det finns en tanke bakom dem. När det visade sig att han hittat Jane Hellens schampo och balsam på Rusta blev det total 80-talsnostalgisk overload i det dahlgrenska hemmet. Visst minns ni? (Ni som är tillräckligt gamla, vill säga.) Min älsklingsförpackning var turkos med en leende rågblond tjej omringad av två killar som entustiastiskt sniffade i hennes hår. Rågblonda fräschbruden har ersatts av en mindre anakronistisk, rödhårig Cyntia Dicker-lookalike, men nostalgifaktorn är, kan jag glädja er med, intakt. Mitt hår doftar 1989 och lågstadiedisco.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Jag minns dessa produkter från högstadietiden. Olika bilder på flaskorna, och vilken sort var coolast? Jättebekymmer!

Konstaterade nyss hos Lise att inte heller jag ska till Bokmässan i år.
Jag har laddat med lite smarrig mat, rödvin och några bra böcker, men nu blir ett jobb försenat. Det måste ju gå före när det väl kommer in, men det känns mindre kul. Det var den helgen, det...

The Girl Least Likely To sa...

Det där låter som ett bra bokmässe-substitut, tycker jag! :)

Marianne sa...

Jodå.

Men nästa år får det nog bli ett mässbesök i alla fall