fredag 21 september 2007

Mina helgplaner i bilder



Jag läste första kapitlet så fort jag slitit upp paketet, och den verkar sååå bra!





Jag vet, jag är popkulturellt efterbliven - sisådär ett år i alla fall - men nu är jag med på noterna, med hjärtat i halsgropen och pulsen uppe i 200 slag i minuten under vartenda avsnitt.

För maximal helglyxeffekt, addera mjuka plädar, lagomsovmorgon, dvs tillräckligt för att känna sig utsövd utan att få dåligt samvete över att ha sovit bort hela dagen - se där, min mentala ålder är 53 -, katter, promenader, god mat och vin.

8 kommentarer:

Karin sa...

Samma här. 53-årsåldern alltså.

Marianne sa...

Gruen... vilket vackert omslag!

Sara sa...

Får jag låna den fina elefantboken när du är klart? Eller måste jag läsa klart de andra böckerna jag har lånat av dig först? ;)

Anastasia sa...

Eftersom alla kommenterar re: böcker ska jag ta tillvara på denna möjlighet att cementera mig själv som den korkade polaren - älskar Prison Break!!! Jag har bara sett hälften av säsong 2 och har inte kanalen det går på tyvärr.Mmen gud, manlig action, bästa genren.

The Girl Least Likely To sa...

Karin: Jag börjar bli mer och mer övertygad om att 53-årsåldern är den ultimata mentala åldern. :)

Marianne: Ja, visst är det vackert? Jag måste erkänna att det vackra omslaget var en bidragande faktor till min spontana Adlibris-shopping.

Sara: Klart du får låna!

Anastasia, den korkade polaren (yeah right!): JAG VET! Det är helt sjukt spännande och allt är sådär adrenalin- och testosteronstint, något som jag egentligen har rätt svårt för, men här funkar det.

Jessica på sapere aude sa...

Perfekta helgen! Jag har ända sedan femtonårsåldern varit en mental 53-åring. Framförallt vad gäller sovmorgnar och plädar ;-).

Måste återigen tacka för Bag of Bones-tipset. Har tyvärr haft begränsad lästid den här veckan så har bara läst hälften, men den är ju brilliant. Läste massor av King när jag var sisådär 16, men den här skiljer sig från de tidigare tycker jag. Mer vuxen. Eller är det för att jag kan se andra saker i texten nu än då? Hm, måste nog läsa om Christine och Cujo, de jag tyckte bäst om då, för att se.

Anastasia sa...

Haha, ja, plus att alla är sådär hunkiga och PASSIONERADE. Prison Break är en PG-13-version av typ Tom of Finland egentligen.

The Girl Least Likely To sa...

Jessica: Ja, visst är Bag of Bones mognare och mer genomtänkt och litterär i tonen? Jag hade själv inte hållit mig uppdaterad på King på många år när jag läste den för ett par år sedan, och det blev en enkelbiljett tillbaka in i hans värld för mig. Hoppas, hoppas att han skriver något liknande igen snart.