måndag 24 september 2007

Darkly Dreaming Dexter - nu bokstavligt talat

Jag skulle ha anat att det var för bra för att sant. En serie som verkar vara 100% jag, med en av mina absoluta favoritskådisar, nu på en kanal jag faktiskt har i mitt magra satellitutbud. Klart att det var för mycket begärt att Dexter skulle sändas på en jobb- och sovvänlig tid. Snälla, ni kan väl backa upp mig här? Är 23.00 en rimlig sändningstid för en TV-serie som borde tilltala betydligt fler 8-till-16.30-arbetare än yours truly? I think not. Och så nu i morse: Michael C. Halls milt sardoniska leende överallt på stan, som ett illa förtäckt hån. "Den kanske största TV-händelsen hittills i år, nu på en kanal nära dig. Sömn- och rutinberoende kontorsråttor göre sig icke besvär."

Seriöst, ge mig lite moraliskt stöd. Visst är det inte bara jag som alltid sover klockan 23.00 på vardagar?

9 kommentarer:

Johanna L sa...

Jag tycker tom att kl 22 är en för sen starttid. Vad är det för fel på 21.00 pip? Det är ju perfekt för en välanpassad sovrytm och skönhetssömn!

anna sa...

Är precis lika upprörd som du. hade verkligen sett framemot att kunna se den, men är tvungen att låta bli eftersom jag då sover sött. Har också varit tvungen att lägga ner "studio 60..." eftersom den går 22, och det också är för sent (försökte, men det gick inte att gå upp dagen efter då). Är jätteirriterad på det där.

The Girl Least Likely To sa...

Exakt, 21.00 är den ultimata starttiden! Jag hade iofs inte haft något emot 20.00 heller...

Spectatia sa...

Ja, men lugnt att jag ger dig moraliskt stöd för tidiga sändningstider!

Den absolut senaste tiden jag sätter mig för att se live-tv är 21:20. En gång i veckan, söndag kväll, tv2, i fyra veckor till. :-)

Allt annat efter 21:00 spelas in.

Johanna L sa...

Studio 60 var en svår nöt för mig att knäcka också, så det är tur att jag har en mkt snäll och sömn-förstående fd sambo. Nu är det problemet löst, och jag ääälskar serien!

Annika sa...

spela in?

The Girl Least Likely To sa...

Annika: Jag har ingen video... :(

Lise sa...

Inspelningsbar boxer is the shit!!
(inte för att jag har någon själv, men mor och far har, funkar skitbra!)

Pi sa...

Jag är i och för sig nattmänniska och somnar sällan före ett. Men ändå! Hur tänkte de?