fredag 31 augusti 2007

Dexter på TV6



Win a little, lose a little. Jag kommer inte att få avnjuta Inland Empire på bio, men i höst börjar i alla fall äntligen Dexter på TV6. För oss som är för fega och/eller tekniskt handikappade för att ladda ner, och för snåla för att skaffa Canal Plus, är det här en fantastisk nyhet. Jag älskar Michael C Hall sedan Six Feet Under-tiden, och upplägget verkar mycket lovande: hans karaktär är blodanalytiker med en ovanlig hobby - han är nämligen även seriemördare. TV-serien bygger på Jeff Lindseys romanserie. Jag stod och höll i första delen, Darkly Dreaming Dexter, på Akademibokhandeln för ett par månader sedan. Är böckerna lika bra som TV-serien? Bättre, kanske, rentav?

4 kommentarer:

Jessica på sapere aude sa...

Jag gjorde omvänd ordning, mot hur jag vanligtvis gör: jag såg först (mycket, mycket bra) och sedan köpte jag boken. Har inte läst den ännu dock, så jag kan inte jämföra. Men serien är mycket sevärd.

Jessica på Bokhora sa...

Såg först serien och läste sedan boken. Jag älskar verkligen serien och boken är bra men inte alls lika bra som serien... Sällan det händer.

Pernilla sa...

Det känns både lite synd och konstigt att det är kanal 6 som har köpt in Dexter. Trodde mera på Svt och då hade man ju även sluppit reklampauserna, kan tänka mig att de kan komma väldigt olägligt.
Hur som helst, fantastisk serie! snart börjar ju säsong 3 på canal+. Laddade ner första avsnittet, höll på att dö, förstår inte hur det bara kan bli ännu mer spännande!

Jennifer sa...

Själv väntar jag på att säsong 2 ska komma igång ordentligt så man kan se alla i ett svep sen. Sträcksåg alla säsong 1 (12 avsnitt) på en vecka. Helt makalöst bra, och ja pernilla, det blir ohyggligt mycket mer spännande! :D