måndag 27 augusti 2007

Vilken bok är du?

Jag är barnsligt svag för alla former av frågeformulär, särskilt om de handlar om böcker. Prova själv! Och nej, jag blev INTE förvånad över att jag visade mig vara en tjock, melodramatisk 1800-talsroman...




You're David Copperfield!

by Charles Dickens

Coming up from a childhood that felt abusive, you have risen through
hard work to gain a place of stature in your life. You've spent altogether too much time
in factories and end up misspelling a fair number of words. But in general you are seen
as a beacon of hope for others who might not be as fortunate. Lots of people keep
mistaking you for a magician and are waiting for you to disappear.



Take the Book Quiz
at the Blue Pyramid.

6 kommentarer:

S sa...

åh! Jag blev Mrs. Dalloway. känns helt rätt! jag undrar om du har tips på bra böcker skrivna på franska?

Mycket bra blogg f.ö

Karin sa...

Jag vet alls inte om jag riktigt håller med om att jag är "Ulysses!
by James Joyce Most people are convinced that you don't make any sense, but compared to what else you could say, what you're saying now makes tons of sense. What people do understand about you is your vulgarity, which has convinced people that you are at once brilliant and repugnant. Meanwhile you are content to wander around aimlessly, taking in the sights and sounds of the city. What you see is vast, almost limitless, and brings you additional fame. When no one is looking, you dream of being a Greek folk hero."

Ojojoj, brilliant och motbjudande. Rajraj...

The Girl Least Likely To sa...

S: L'étranger av Albert Camus såklart, och så La Vie Devant Soi av Romain Gary. Jag är även väldigt svag för Simone de Beauvoirs bok om sin döende mamma, Avled stilla (vet tyvärr inte vad den heter på franska). Sedan finns det en hel del bra fransk-kanadensiska författare, och jag har en bok av Anna Gavalda (Frankrike) som väntar på att bli läst. Vet inte ännu om hon är läsvärd eller ej, men har hört bra saker.

PS: Tack!

S sa...

l'étranger har jag läst (såklart)Tack för de övriga tipsen.

Marianne sa...

Jag är "To Kill a Mockingbird" av Harper Lee. Inte mig emot, jag gillade den verkligen.

Men lite fundersam blir man ju:
" There's a weird guy in the neighborhood using dubious means to protect you..."
Va? Vem? Hur? :-)

greenduck sa...

Thought you'd like to know that the sequel to this quiz, the Book Quiz II, was launched this week. Enjoy!