torsdag 2 augusti 2007

Some sleep, some sleep, a kingdom for some sleep

En högljudd kråka varvat med fylleskrikiga kids höll mig vaken halva natten. Är återigen en Romero-skapelse, och jag kan fortfarande inte kicka igång mig själv med kaffe. Yyyynk! Vill bara ligga i sängen och sova och läsa The Last Breath, som än så länge införfriar alla förväntningar. Och halvligga i soffan i mjukaste velourmorgonrocken och plöja väl valda avsnitt av Twin Peaks, till exempel det där Coop och Annie pratar om fåglar och drar dåliga pingvinskämt på Double R Diner med en dödligt bakfull Harry som förundrat tittar på. Twin Peaks är min snuttefilt.

Insåg med fasa att jag förmodligen inte kommer hinna få hem några fler Adlibris-beställningar innan jag flyttar, så nu blir det till att inventera bokhyllan innan jag - stöööön! - sätter igång med sisyfosarbetet att packa ner alla mina böcker. Tur att jag har bättre ordning i hyllorna än de flesta bibliotek. Någon dag ska jag berätta om mitt kategoriseringssystem. Det rockar, let me tell you. Mycket ambitiöst.

PS: Det går egentligen riktigt bra nu, hela detoxgrejen. Faktiskt. Bortsett från att jag inte får ta till min drug of choice vid oförutsedda kråk/fyllekids/insomnia-tillfällen, och den lilla parantes att jag är så in i helvete trött på smaklös, såsfri mat att jag totalt tappat intresset för mat som koncept, hobby och njutning.

4 kommentarer:

walkoutinstyle sa...

Ikväll ska jag se på 2 timmar och 56 minuter Inland Empire. Det du!

The Girl Least Likely To sa...

Åh, jag är avundsjuk bortom ord! När ska den komma till Sverige egentligen? Premiären var ju satt till 31 augusti, men nu när Triangelfilm gått i konkurs vet jag inte riktigt hur det blir. :(

caroline sa...

Jag ser fram emot att få höra mer om ditt kategoriseringssystem!!

MVH,
nerd

The Girl Least Likely To sa...

Caroline: I'll tell you all about it at the bokbytarkväll. :D