onsdag 8 augusti 2007

The music of chance

På sistone har shuffle-funktionen på min iPod envisats med att börja spela "City Sickness" med Tindersticks varje! gång! jag kliver av bussen vid Centralen. Jag väljer att bortse från de slumpmässiga aspekterna och ser det som symptomatiskt för min nya livsstil. Om mindre än en vecka tar jag farväl till speedade lattemorsor med designerbarnvagnar, Konstfackstrendiga innegeeks (borde vara en oxymoron, men...) med överdimensionerade Urkle-glasögon, trängsel, asfalt och ängslighet. Istället säger jag howdy till grönområden, sjöutsikt, kvällsdopp från bryggan, hästhagar och inte en sojalatte i sikt. Det ska bli så skönt! Jag är ju en lantis av födsel och ohejdad vana, och när jag tänker på alla framtida kvällar tillbringade med min man i en hammock ute på en solig terrass med en bok i handen blir jag alldeles tårögd.

Titeln på det här inlägget gjorde mig sjukt sugen på en ny Paul Auster, by the way. Någon som vet något om eventuellt nytt bokprojekt?

PS: Jag drack min första kopp kaffe på 10 dagar i morse. Det var obscent gott. Fåglar kvittrade, Sarah Nixey sjöng sådär ljuvt och tokbrittiskt och jag tror nästan att hjärtat stannade en millisekund. Hejdå detox, goddag retox!

Inga kommentarer: