onsdag 1 augusti 2007

Längtan efter ett stort brunt paket

Om det ligger en postavi när jag kommer hem idag blir jag en mycket lycklig flicka. Har som sagt beställt Denise Minas rykande färska The Last Breath, och nu är min längtan efter att få återuppta bekantskapen med Paddy Meehan, Scottish Daily News yngsta och mest ihärdiga reporter med konstant viktnoja och Glasgows rappaste käft, nästan fysisk. Det är lite som att längta efter en gammal kompis man inte träffat på länge. Dessutom: cliffhangern i bok nummer två, The Dead Hour, var inte nådig. Jag har ett hatkärleksförhållande till cliffhangers i romansviter: den del av mig som älskar berg-och-dalbanor och thrillers myser varje gång jag lägger ifrån mig en bok med fånöppen mun och klappande hjärta, samtidigt som det är så sjukt jobbigt att tvingas vänta (ofta i år) på fortsättningen. Tur för mig att jag läste The Dead Hour så sent som i helgen. Jag tror inte jag hade klarat av att vänta i ett år.

Inga kommentarer: