torsdag 2 augusti 2007

Lagen om alltings jävlighet strikes again

Så klart att Undomestic Goddess var slut både på Pocketshop och Press Stop. Så klart att precis allt som andas fluff och hjärngodis och ren, skär underhållning lyste med sin frånvaro. Ingen tröstchicklit för mig ikväll, alltså, men Paddy Meehan kanske också kan hålla mig i handen, fastän det är i mörkaste laget för mitt humör just nu.

Hittade i alla fall en bok som i vanliga fall skulle slå ungefär 100 gånger högre än Sophie Kinsella:



That's right, Kate Atkinsons andra Jackson Brodie-roman är nu ute i engelsk pocket. Underbart! Jag avundas er som har Kate Atkinsons författarskap framför er. Hon är helt gudabenånad, allt hon skrivit - möjligen med undantag för Emotionally Weird, som "bara" är allmänt bra - är helt lysande. Börja med ljuvligt bisarra Human Croquet (min favorit) och fortsätt sedan beta av. Ni kommer inte att ångra er!

Inga kommentarer: