torsdag 23 augusti 2007

Istället för höst: svettrygg och ofrivillig Edward Scissorhands-look

Meh, vad är det här för fasoner? VÄRME och T-SHIRT-VÄDER när jag officiellt börjat tänka höst? Jag satt på Café Milano med min varma pasta & min svarta Winona Ryder-outfit & Fly och kände mig som ett freak bland alla lättklädda pastasalladstuggande sommarmänniskor. När ska det bli socialt accepterat att bära svart och heltäckande året om? Jag är så fruktansvärt trött på sommarkläder. Sommarkläder är mina sämsta kläder, helt opassande för min stil och kroppstyp. Är inte alla snyggare i höstkläder förresten? Tänk å ena sidan vita shorts och fladdrigt linne i godtycklig pastellfärg, å andra sidan en svart stickad klänning, heltäckande strumpbyxor och en fin kappa. En no-brainer, eller hur? I vilket fall som helst: Sommaren, det är slut mellan oss, sluta klänga fast.

PS: Är helt jävla ledbruten efter min sportinsats häromkvällen, så min freaklook kompletteras med konstig hållning och bisarr gångstil. Glöm Winona Ryder, jag är Edward Scissorhands.

9 kommentarer:

Karin sa...

Ja: svart, buteljgrönt, brunt och kulturkoftor!! Jag längtar och svettas här i denna brittsommar som alla tycks älska... :-/

Caroline sa...

Våga vägra färger! Jag fnös faktiskt lite föraktfullt åt pastellmänniskorna igår, herregud, såg de inte att jag drack RÖTT vin?

Hej höst, världens finaste!

Caroline sa...

Meh, viktigast av allt nästan: vad tycker du om Fly?

The Girl Least Likely To sa...

Caroline: Den är jättebra. Me likey very much. Ibland kan jag känna att det blir för mycket av ett stilistiskt experiment, och vissa formuleringar känns igen från skrivarkurser, men överlag är det bra. Gillar språket (med vissa undantag då), miljön, människorna och gestaltningen. Ska skriva ett lite mer utförligare omdöme när jag är klar, promise. Visst har du bokhorat om Fly? Och visst gillade du?

Martina sa...

Håller med fullständigt, sommaren är inget annat än en plåga som man måste ta sig igenom för att komma till hösten när man äntligen kan få klä på sig igen. Har fastnat för tunikor och cardigans i år, men inser att jag inte kan köpa hur många såna som helst...

anna sa...

Sitter själv i svart kofta och höstbyxor trots t-shirtväder. Orkade bara inte komma på en enda godtagbar klädkombination som involverar sommarkläder i morse. Så jag vägrar också sommarkläder. Tur att vi har luftkonditionering på jobbet.

Caroline sa...

Åh, klart jag har Bokhorat Fly, och klart jag älskade!

(http://www.bokhora.se/blog/?p=1134)

Spectatia sa...

Har försökt kompromissa med sommarkläder i icke-sommarfärger, men tacka vet jag hösten. Äntligen kan man andas ut slippa våndas över det där på ett tag...

Caroline sa...

Framförallt innebär hösten att även andra börjar bära kläder gjorda av riktiga textilier, dvs inte plagg som kan misstas för att eg vara pj's!