onsdag 22 augusti 2007

Fly

Nytt läsprojekt:



So far, so good. Jag gillar språket, tilltalet, miljöerna, människorna men är fortfarande känslomässigt investerad i den melankoliske fd polisen, fd privatdetektiven, fd maken, fd allt och hans ledsna countrysångerskor. Ibland kan det vara en god idé med en mellanbok, något att varva ner med mellan Medelstora till Stora Läsupplevelser. En Liten Bagatell, typ. Jag ska konsultera högen från bokbytet.

Insåg förresten att jag börjar bli riktigt duktig på att läsa svenskt, nytt och ungt. Jag var inne i den där bokhandeln på Götagatsbacken - ni vet, ner mot Medborgarplatsen, mysig lokal, lockande skyltning (ursäkta Stockholmsfixeringen, ni från resten av landet!) - och längtade böcker förra veckan, och nästan alla var skrivna av svenska författare. Det känns fint.

Visst har Cilla Neumann också skrivit en roman som heter Fly? Är den bra?

3 kommentarer:

camilla sa...

köpte den neumannboken. har läst baksidestexten 10-tals ggr, men förstår inte handlingen... ser dock fram emot läsningen!

Karin sa...

Cilla Naumann är skicklig. Har dessvärre inte läst just Fly (men visst har hon skrivit en bok med det namnet). Förra året debuterade i barn/ung-sammanhang också: Värsta brorsan. Mycket bra bok - skit i kritikerna!
/flaskpostar-ka

Caroline sa...

Ahh, här fick jag ju veta vad du tyckte om Fly!

Jag har aldrig läst så mkt nytt & svenskt som jag gjorde i våras. Kan inte påstå att det gjorde mig lycklligare heller, skall nog lägga av :)