söndag 19 augusti 2007

En popkulturhoras nattliv

Total popkulturell overload i mina drömmar i natt! Först ytterligare ett okänt Twin Peaks-avsnitt - jag har säkert drömt ihop en hel säsong om vad som kan tänkas ha hänt efter att The Good Dale fastnade i Black Lodge, kanske något att ta fasta på? - och sedan grävde jag efter DVD- och bokutgåvor av Degrassi High i en nersläckt affärslokal. Man skulle kunna tro att det räcker med all litteratur och popkultur jag utsätter mig för i vaket tillstånd men nej, mina fiktiva kompisar - och mina hjärnspöken om vad som hade kunnat vara - följer med mig in i drömmarna. Ofta.

Nu ska jag bruncha och börja fundera över vilka böcker jag ska ta med mig till Bokhorornas bokbytarkväll imorgon. Jag hoppas att inte alla är lika snåla på läsupplevelser som jag. Har nämligen otroligt svårt att lämna ifrån mig böcker som betytt något för mig, så de böcker jag gör mig av med är nästan undantagslöst junk. Ibland är i och för sig lite kravlös skräplitteratur precis vad en bokhora behöver, så jag hoppas att jag inte blir lynchad. Ser fram emot det i alla fall!

3 kommentarer:

J sa...

Det låter ju toppen! Mycket roligare än de Å nej jag är jättesen till ett möte-drömmar jag utsatts för den senaste (första jobb-) veckan. Och agt Cooper, mmm, sämre drömman kan man definitivt ha! :-)

The Girl Least Likely To sa...

J: Stressdrömmar är verkligen hemska! Misstänker att jag kommer råka ut för dem om ett par veckor, när jag ska byta jobb. Men för det mesta blir det faktiskt litteratur och TV-hjältar även i drömmarna, inte helt fel.

J sa...

Intressant det där med drömmar. Har du precis kollat på gamla TP-avsnitt? För ibland kan det dyka upp helt random grejer - nån gammal gymnasikompis man inte tänkt på på tio år tex - men oftast är det sånt som händer i nuet, och ofta verkligen livligt, jag drömmer om. Efter Den som vässar vargars tänder tätt följd av Odjuret hade jag otäcka drömmar, som tur är inte om barn.

Nytt jobb är ju så klart kul, men lite läskigt; men kommer naturligtvis gå hur bra som helst!