fredag 31 augusti 2007

Dagens inköp

Det är livsfarligt att jobba i närheten av Science Fiction-bokhandeln:



Borde vara precis vad jag behöver. Jag är nästan barnsligt svag för filmatiserade skräcknoveller à la Tales From the Crypt, och Stephen King och jag är ju gamla bästisar. Jag har läst och gillat samtliga noveller som ingår i serien, men det är ju lite si och så med King-filmatiseringar. För varje Nyckeln till frihet och Stand By Me finns det en Lawnmower Man. Återstår att se vilken kategori Nightmares and Dreamscapes hamnar i - jag skulle gissa på någonstans mittemellan.

(Jag har inte slutat läsa böcker, även om det kan verka så.)

6 kommentarer:

Pi sa...

Åh, det där är så sant. Det finns verkligen förfärliga filmer gjorda på hans romaner och noveller. Många av dem ger rysningar av helt fel anledning...

The Girl Least Likely To sa...

Pi: Jag vet, det är verkligen ett lotteri det där. Måste nog tyvärr säga att jag är besviken på Nightmares and Dreamscapes. Historierna och infallsvinklarna är bra, men utförandet är så himla cheesy och glimten-i-ögat och fult filmat. Vissa avsnitt är helt klart sevärda, men helhetsintrycket blir ändå lite halvdant. Trist.

Anonym sa...

If you suffer from hair loss, hair implants may be one way to help you.
[url=http://www.hair-restoration-surgery.com/]hair surgery[/url]

Anonym sa...

My partner and I stumbled over here coming from a different web address and thought I should check things
out. I like what I see so now i am following you.
Look forward to looking into your web page again.


Here is my site: Steinzeit-Diät Rezepte

Anonym sa...

Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of your site is excellent, as well as the content!


Also visit my blog post: premium wordpress template

Anonym sa...

Excellent, what а ωebрage it іs!
This website gives hеlpful informаtiоn to
us, keep it up.

Αlso vіѕit my ωеb sіtе
:: orianhealth.com