tisdag 31 juli 2007

Whatever happened to Corey Haim (och Feldman)?



Älskar ni också 80-talsfilmer med the two Coreys, Feldman och Haim? Undrar ni, liksom The Thrills, vad som hände med Corey Haim? I så fall ska ni läsa den här artikeln i Aftonbladet. Nytt gemensamt dokusåpaprojekt på g, tydligen. Hoppas att Kanal 5 köper in - för visst blir det Kanal 5, det känns som ett klockrent Kanal 5-program. På ett bra sätt för en gångs skull. Gud, de kommer att vara så patetiska, the two Coreys, säkert helt sprängfyllda med hybris och gamla makarna Feldman inte direkt ligga hemma och högläsa Dostojevskij på kvällarna. Och bad boy-looken är intakt, om än i något bedagad form. Corey H var ju alltid lite mer docksöt och skulle, åtminstone på bilden här ovan, kunna vara NKOTB-Joes okända tvilling. (Åh, all denna sena 80-talsnostalgi!)

Jag blev nästan outhärdligt sugen på att se om The Lost Boys för femtioelfte gången nu. Min bästa 80-talsfilm tillsammans med Stand By Me (Corey Feldman!) och Heathers. En nedgången kalifornisk kuststad ("this is the coastal town that they forgot to bomb") med blonderade tonårsvampyrer (bland annat en chockerande ung Kiefer Sutherland) som stryker längs pirerna och arkadspelen, Corey gånger två, ett bra soundtrack och så, som bonus för oss Gilmore Girls-älskare, Rorys morfar i en liten men viktig biroll. Och så Corey & Corey. Som sagt: MÅSTE se om.

5 kommentarer:

Sofie sa...

Var det inte han (Haim) som spelade huvudrollen i "Lucas" också? Åh, denna underbara nostalgi-film med Winona...

The Girl Least Likely To sa...

Jo, det var Corey Haim. Gud, jag älskar Winona Ryders 80-talsfilmer!

Sofie sa...

Jag med! Hon var en av mina stora idoler, jag ville VARA Winona. Min absoluta favorit är dock från 90-talet; Reality bites. Underbar film! Winona och Ethan Hawkes - fantastiskt filmpar. Jag ler fortfarande så fort jag ser den filmen och kan i princip alla repliker.

Anastasia sa...

Glöm inte att legenden Alex Winter (mer känd som Bill från Bill&Ted-filmerna) har en liten biroll i Lost Boys - han har äran att uttala den magnifika repliken "Byyyyeeee!".

The Girl Least Likely To sa...

Anastasia: Just det! Det har vi pratat om förut, eller hur?