torsdag 19 juli 2007

Mitt stora feta norrländska bröllop + fotodokumentation

Klänningen var 20-talsinspirerad i siden och spets med organzaband. Väldigt Huset Elliott.

Håret lockades, fästes i en låg hästsvans och smyckades med lila nejlikor. Lugg och sidbena.

Make-upen var klassisk med retrovibbar. Ljus hy, persikofärgat rouge, välmarkerade bryn, mycket mascara och matt, rött läppstift. I love.

Vigseln skedde i Kalix kyrka. En vän spelade och sjöng "Into My Arms" med Nick Cave och "Harvest Moon" med Neil Young, två gemensamma favvolåtar. Tårar fälldes - tur att jag använde vattenfast mascara.

Middagen och efterfesten var på Filipsborgs herrgård längs andlöst vackra Kalixälven. Solen sken långt in på natten och allt var sådär trolskt och bedårande som Norrlands guld-reklamen borde vara.

Transporten var en ångbåt, där jag och The Boy Least Likely To fick dricka champagne och äta jordgubbar. Jag spillde jordgubbssaft på klänningen efter uppskattningsvis fem minuter. D'OH!

Och nu... bildbevis.



Jag blir kidnappad till min möhippa...



... och får köra världens vackraste kallblodstravare. Åh, det riktigt värker i hästtjejshjärtat!



Min tioåriga "adoptivdotter" och jag efter möhippan. Vi målar Bratz, pratar hästar och fuldansar nonstop när jag är uppe i Kalix. Än så länge har jag inte fått henne att joina Läslusen, men jag jobbar på det.



Baby och jag vid Kukkolaforsen dagen innan B-day. Notera den synkroniserade outfiten. Posh and Becks, eat your hearts out!



Here comes the bride...



På väg ut från kyrkan.



Notera Silvia-vinkningen!

Framme på festplatsen.



Tårtan.

Enjoy, och kom ihåg att det går att klicka på bilderna för att få en större version.

8 kommentarer:

cam illa sa...

"let me not..." ... kul att se
denna fest i god smak: allt från frisyr, klänning och plats till man och musik!

bonnes noces!

lise sa...

Åh, Huset Elliott minns jag så väl! En reprisering vore inte fel! Har sett att den går på någon tv4-kanal som jag dessvärre inte har..

Fina bilder :)

Jenny sa...

Så vackert, så vackert! Varmaste lyckönskningar!

Sara sa...

Åh, vad fint! Grattis igen! Vi måste ses när du kommer tilbaka så får du berätta allt! Kram!

Anonym sa...

Jag blir ju helt rörd när jag ser dig på bröllopsbilderna. Och oj vad fin du var i håret.

Ullis

Caroline sa...

igen, stort grattis! fö började jag gråta på riktigt och det var inte ens åt hästen!!

Anonym sa...

vad var det för smak på tårtan?

The Girl Least Likely To sa...

anonym: Vit marsipan, för att blidka den chokladhatanden bruden.