måndag 23 juli 2007

Istället för arbete: stiltje

Så, det är det här som kallas industrisemester? Det är nästan löjligt lugnt här: ekande tomma korridorer och nedsläckta kontor. Inte mig emot.

Hoppas, hoppas att mitt ex av Harry Potter and the Deathly Hallows ligger och väntar när jag kommer hem. Kanske inte smartaste draget att beställa från CDON.com; det känns som om ALLA redan läst ut boken och har åsikter om slutet. Jag hatar att ligga efter. Egentligen är jag ingen fantasyälskare, men det är något tryggt anglofilt med Harry Potters värld som tilltalar mig. Sedan att JK Rowling är lite för förtjust i adverb för att någonsin få några stilistiska poäng hos mig... ja, det kan jag faktiskt ha överseende med. Annars är överanvändande av adverb ett riktigt irritationsmoment för mig och ett fullgott skäl för att överge ett läsprojekt - något som jag inte gillar att göra. Show, don't tell, som min gamla Creative Writing-lärare brukade säga.

Inga kommentarer: