fredag 20 juli 2007

Husmodersblogg

Okej, jag inser det paradoxala i att ena minuten (i Bokhorans gästbok) kalla Linda Skugge en "moraliserande KD-kärring" och sedan lägga ut ett recept i den egna bloggen. However...

SOMMARSALLAD MED MELON OCH FETA

1 påse babyspenat
1 påse ruccola eller valfri salladsblandning
sockerärter eller sugarsnaps
1 burk tärnad fetaost, gärna Apetinas 3-procentiga (den är god!)
1/4 vattenmelon
1 msk god balsamvinäger

Skölj spenaten, sockerärterna och salladen och lägg upp på ett stort fat eller i salladsskål. Droppa över lite balsamvinäger. Skär vattenmeloner i små kuber. Tillsätt vattenmelonen tillsammans med fetaosten. Enjoy!

Tyvärr kan jag inte själv ta credit för det här receptet; det är en lätt anpassad version av något jag hittade i en tidning. (Femina? ICA-kuriren? Jag minns inte.) Gott är det i alla fall.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Hej igen! Ni var verkligen otroligt fina på bröllopet! Jag gillar speciellt ditt hår, mycket fin uppsättning! Men...ingen ring? Kunde inte se den på någon av bilderna iaf. Måste också passa på att fråga - är det du eller din man som har Norrbottens-anknytning? Har nämligen själv bott i Luleå i två år och älskade det! Kalix har jag också varit, men har inte besökt kyrkan och minns inte heller hur den ser ut. Kan iaf föreställa mig att miljön måste varit fantastisk.
På bokhyllan heter jag fialie. Har fortfarande kvar min sida där men är inne väldigt sällan och slutade dessvärre fylla på min egen bokhylla där för länge sedan. Däremot har jag förstått, av att läsa din skunkdagbok, att vi i mångt och mycket har liknande litteratursmak :) Jag gillar inte allt du läser, har heller inte läst alla de författare du skriver mest om (faktiskt har jag t.ex. aldrig läst vare sig Stephen King eller Maria Lang....), men många gånger håller jag med dig helt i dina omdömen av böcker! Hoppas du får en skön helg nu, själv ligger jag mestadels ute i solen och slöläser Lisa Jewell - henne gillar jag!

The Girl Least Likely To sa...

Jodå, nog har vi ringar! Ska lägga upp en bild vid lämpligt tillfälle. :)

Det är min man som har släkt i Norrbotten. Vi tillbringar varje sommar däruppe och trivs båda otroligt bra där, så vi bestämde oss för att passa på att gifta oss däruppe. Kyrkan är underbart vacker - ska lägga ut en bild på den också.

PS: Lisa Jewell gillar jag också!